Markam Ne kadar Değerli?

Sinema, tiyatro, kitaplar, şenlikler vb. tüm kültür etkinlikleri hakkında herşey ...

Moderatör: murat tahan

Pavol Jablonicky
VIP
VIP
Mesajlar: 689
Kayıt: Nisan 5th 2008, 21:39
Konum: eskişehir

Markam Ne kadar Değerli?

Mesajgönderen Pavol Jablonicky » Mayıs 2nd 2008, 02:40

MARKAM NE KADAR DEĞERLİ?
Markanın ürettiği finansal sonuçlar bilinmeden markanın değeri hakkında kestirmelerde bulunmak doğru değildir. Çünkü, marka kazandırdığı sürece değerlidir.

Bir marka iyi yönetilirse değer kazanır. Bilinmek, markanın değerli olması için yetmez. Marka gelir kaynağı olmalıdır. Yönetimlerin başarı ölçüsü markalarının değeridir. O güne kadar üzerine onlarca lira yatırım yaptığınız markanız, yaptığınız yatırım toplamından daha düşük bir değerde ise şapkanızı önünüze alıp düşünmeniz gerekir: “Ben nerede hata yaptım?”

Bazı marka değerlendirme çalışmaları sonunda çıkan sonuçlar marka sahiplerini mutlu etmemektedir. Tıpkı artan şeker oranı ya da yüksek tansiyon gibi. Çok doğaldır, çünkü bunların hepsi sağlığı korumak ile ilgilidir. Doğru teşhis tedavinin başarısı için şarttır. Markanızı iyi yönetirseniz markanız sağlığını korur.

Marka değerinin saptanması temel yönetim kararlarının alınmasını kolaylaştırır. Marka üzerine ne kadar yatırım yapılması, hangi pazar dilimlerinde markanın odaklanması, hangi markaların portföyde tutulması ve önem verilmesi gibi işletmelerin geleceğini yakından ilgilendiren kararların isabetle alınması mümkün olur.

Marka değerini bilmenin faydalarını aşağıdaki şekilde sıralayabiliriz;

• Bu çok önemli “birincil sermaye” unsurunun değerini bilememek hem marka alım-satımları sırasında ödenecek bedelin hesaplanmasına yönelik olarak zorluklar yaşanmasına hem de işletmelerin finansal nitelik taşıyan bilanço değerlerinin önemini göreceli olarak yitirmesiyle marka sermayesinin de temel finansal tablolarda yer alamamasına sebep olmaktadır. Marka değerinin ölçülmesi gün geçtikçe önem kazanan bir konudur. Çünkü, markanın ve diğer fiziki olmayan varlıkların değeri, sahip olunan diğer fiziksel varlıkların(arsa, bina, makine, teçhizat gibi…) değerini aştığında, kurum ve kuruluş gücünün gerçekçi hesaplanabilmesi için marka değerinin mutlaka bilinmesi gerekecektir. Günümüzde bir çok marka, ona sahip olan kuruluşların fiziki varlıklarını çoktan aşan değerlere ulaşmışlardır. Bu değerleri bilmek; marka sahibi kuruluşların karar mekanizmaları için, bu değerleri finansal tablolara(bilanço dip notu, finansman raporları gibi..) yansıtabilmek ise marka sahibi kuruluşları yakından ilgilendiren çevreler için, son derecede önemlidir.

• Markaların finansal değerini bilmek, kurum yöneticilerine diğer varlıklar ile mukayese yapma imkanı ve böylece sahip olunan sınırlı kaynakları, ilave artı değerler yaratacak şekilde kullanma konusunda fikir verir. Bütçe tahsisatları daha gerçekçi ve ileriye doğru değer yaratacak şekilde yapılabilir .

• Marka değeri ölçülerek, marka değerini doğrudan ilgilendiren pazarlama stratejileri, marka yönetim politikaları sınanmış olur. Marka değeri, markanın hal ve gidişatını bilmek ve böylece markanın finansal gelişmesini ve değişmesini zaman içerisinde izleyebilmek imkanı verir. Bu fırsat ile, markanın ve firmanın yararına olacak ayarlama ve düzenlemeler vaktinde yapılabilir. Pazarlama yatırımlarının optimum seviyesini saptamada faydalanılır.

• Şirket birleşmelerinde, ortaklıklarda, pay devirlerinde, marka el değiştirmelerinde doğru karar verebilme imkanı doğar. Marka değerinin bilinmesi başka kuruluşlar ile yapılan bu tür görüşmelerde pazarlık gücü oluşturur.

• Bir çok durumda marka; lisans anlaşmalarına, franchise anlaşmalarına ve müşterek teşvik(promosyon) kampanyalarına konu olur. Marka değerini bilmek, böyle durumlarda marka sahibine önemli avantajlar sağlar. Markanın gücü, terk edilecek hakların özgün özelliği ve kapsama alanları, lisans süresi, vbg. önemli kararların alınmasında çok faydalı olur.

• Birden çok markaya sahip kuruluşların sahip oldukları markaların değerini bilmeleri marka portföyünün sağlıklı şekilde yapılandırılmasına imkan verir; değer yaratanlar ve değer yitirtenler saptanarak sağlıklı, kazanç doğuran bir marka sepeti oluşturulabilir. Ayrıca, marka uzantısı(extension) ihtimallerinin tartışılması, gözden geçirilmesi, avantaj ve dezavantajlarının belirlenmesi mümkün olur.

• Marka değerinin bilinmesi sermaye piyasası ve diğer finans çevreleri nezdinde de önemlidir. Eğer marka değeri artarsa hisse sahibinin elindeki değer de artar. Halka arzlarda önemli bir destek unsuru olarak kullanılabilir.

• Finansman sağlayan kurum ve kuruluşlar ile bankacılar için marka değeri, birinci derecede bir kredibilite ölçeğidir. Finansman kaynakları sağlamada ve borçlanma isteklerinde marka sahibinin elini güçlendirecek kanıt olarak kullanılabilir.

Muhterem İlgüner ( Marka Asistanı)

“Kültür & Sanat” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir