Genel Bakış
2012 model CBR1000RR, nefes kesici orijinal CBR900RR’nin, 1991 yılında EICMA şovundaki ilk tanıtımından bu yana 20 yıldır kendisiden önceki modelleri şekillendiren “tam kontrol” (total control) efsanesi üzerine şekillendirilmiştir.
O günden bu yana, güç ile kontrol arasında sağlanan mükemmel dengeyle motosikletin başarılı evrim süreci sürekli olarak geliştirilmiştir.
Geliştirilmiş Balanssız Arka Amortisör arka süspansiyon, motosiklet üretiminde kullanımı açısından dünyada bir ilktir.
Tasarım
Yeni bir burun yapısı, katmanlı ana kaplama ve kuyruk kısmı 2012 model CBR1000RR’a daha agresif ve dinamik bir görünüş kazandırmıştır. Çok beğenilen ve dinamik görüntüsünden taviz vermeyen yan panellerindeki dikey çizgiler muhafaza edilirken, keskin görünümlü burun ve daha seçkin bir kuyruk için revize edilmiş hava girişleriyle daha hoş bir profil sağlandı.Güçlü bir şekilde vurgulanan hatları onun potansiyel performansı hakkında kuşkuya yer bırakmıyor.
Performans
Kompakt, güçlü ve hafif sıvı soğutmalı DOHC sıralı 4 silindirli
Fireblade her zaman, kompakt, çevik şasi için gerekli olan son derece spesifik güç çıkışını düşük ağırlık ve kompakt boyutlar ile birleştiren sıralı 4 silindirli bir motor kullanmıştır. Motor, toplam 999cm3 motor hacmi sağlayacak şekilde 76 mm çap ve 55,1 mm strok ve sürtünmeyi azaltacak ve yarışmalarda bile komple güvenilirlik sunacak şekilde silindir duvarlarında nikel silikon karpit (Ni-SiC) yüzey işleme ile birlikte yüksek motor devirleri elde etmek için tasarlanmıştır. Hafif motor iç parçaları, makinenin toplam ağırlığının azaltılmasına yardımcı olarak hem motor performansına hem de yol tutuşuna katkıda bulunur.