Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera

Moderatör: murat tahan

Kullanıcı avatarı
murat tahan
forumdostu
forumdostu
Mesajlar: 489
Kayıt: Şubat 19th 2007, 16:36
Konum: new yorker
İletişim:

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera

Mesajgönderen murat tahan » Şubat 13th 2013, 07:33

Resim

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera, Gallardo sınıfının daha dinamik, hafif ve güçlü olan yeni modelidir. Yeni anımsatıcı amblemi, gerçek sportif karakterin bir sürüş makinesine atıfta bulunur ve yüksek performansı ve otomativi sporculuğa dayanır. Superleggera girişini 2007’de Lamborghini’nin ürettiği ve piyasaya sunduğu ve sadece bir yılda 618’den fazla satılan önceki modelinin başarısını devam ettirmekle yapar.

Gallardo LP 560-4 ile kıyaslandğında, Gallarda Superleggra’nın ağırlığı 70 kilogram (154 lb) azaltılmıştır. Sant’ Agata Bolognese’te üretilen süper spor otomobil 1340 kilogramdan (2954 lb) fazla olmayan boş ağırlığıyla bir övünç kaynağıdır. Lamborghini’nin kapsamında olan bu model, en hafif yol tutuşuna sahiptir ve piyasa talebi segmentinde en seçkin otomobillerden biridir.

Bunun sebeplerinden bir tanesi, karbon elyafından yapılan harici ve dâhili bileşenlerdir. Karbon elyafı spor otomobillerin üretimi için idealdir çünkü karbon elyafı kullanılması durumunda ağırlık azalır ve mekanik özellikler gelişir. Böylece, daha iyi bir ağırlık-güç oranı ve azaltılmış toplam kütle sayesinde (bu da CO2 emisyonlarının daha düşük olması anlamına gelmektedir) otomobilin performansı gelişir. Lamborghini yıllardır bu materyalin uygulanmasında en ön sırada yer almaktadır ve şimdi marka liderliğini daha da ileriye taşımşıtır.

5.2 litre (317,6 cu in) silindir hacmi ile V10 güç birimi, Gallardo Superleggra’da 419 kW (570 CV*) üretir. Bu, her CV için yeni üst modele sadece 2.35 kilogram (5.18 lb) güç-ağırlık oranı ekler ve nefes kesici performansı garanti eder. Gallardo Lp 570-40 Superleggera, 3.4 saniyeden sıfırdan 100 km/saate (0-62 mph) çıkar ve sadece 10.2 saniye sonra 200 km/saate (124 mph) ulaşır ve en sonunda 325 km/saat (202 mph) hıza çıkar. “Iniezione Diretta Stratificata” yakıt enjeksiyon sistemi ayrıca etkileyici derecede verimliliği sayesinde de bir övünç kaynağıdır. Yakıt tüketimi ve CO2 emisyonları, önceki modelle kıyaslandığında yüzde 20,5 azalmıştır.

Resim

Gallardo Superleggera inatçı bir sürüş makinesidir. Güçlü fren sistemi ile çalışan vitesi hizmete sunulmuştur ve son derece kesin bir şekilde tasarlanmış yapıya sahiptir ve Pirelli spor lastiği ile kaplanmış19 inç Pirelli P Zero Corsa tekerleri oldukça hafiftir. Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera “süper spor otomobil” kavramına yeni ve tam bir anlam getirmiştir.

Tasarım ve arodinamikler: Gücün güzelliği
er Lamborghini’nin şıklığı hem olağanüstü gücünden hem de kesin fonksiyonelliğinden ileri gelmektedir. Gallardo LP 570-4 Superleggera’nın kaportası biçimsel eklemelerden bağımsızdır. Boyutlar, dinamikliğin hatlarını tanımlar – 4.39 metre (172,7 in) uzunluğunda, 1.90 metre (74,8 in) genişliğinde, fakat sadece 1.17 (45,9 in) metre yüksekliğindedir.

Harici değişiklikler tamamen, artan aerodinamik etkilere göre düzenlenmiştir. Hava tüneli uzmanlarıyla yakından çalışarak, tasarımcılar Lamborghini’nin Centro Stile modelinin ön tamponunu tekrar geliştirdi – daha fazla hava girişi için ikizkenar yamuk çerçevelere derin olarak oyulmuş üç boyutlu elementler. Lamborghini’nin en üst modelini andıran V şekilli keskin olarak tanımlanmış burun ve LED gündüz ışıkları ile siyah elementler ön kısma jilet keskinliğinde bir görünüm verir. Yeni tasarım, serinletici hava kaynağını arttırır ve ön aksa doğru olan bastırma kuvvetini geliştirir.

Resim

Tam olarak kaplanmış araç gövdesi altında yapılan yeni eşik elementleri ve dört büyük egzoz borusunu birleştiren yeniden tasarlanmış bir difüzörü içeren değişiklikler daha iyi aerodinamik sonuçlara ulaşmaya yardımcı olur. Gallardo Superleggera standart arka hava yönlendirici kanatlarıyla büyük sükse yapar. Seçenek olarak büyük bir arka kanat mevcuttur.

Kaporta: Akıllı hafif mühendislik
Gallardo LP 570-4 Superleggera’nın dayandığı model olan Gallardo LP 560-4, 1410 kilogram (3108.5 lb) boş ağırlığı ile Lamborghini’nin hafif mühendislik filozofisinin çoktan birincil örneği olmuştur. Kaportası, biçimlendirilmiş node elementlerinden ve preslenmiş kısımlarla birlikte alüminyumdan yapılmıştır. Alüminyum panellerin birleştiği çerçeve oldukça serttir. Alüminyum yürüyen aksam, darbeye karşı dirençlidir ve süper spor otomobilin net yol tutuşu için bir temel oluşturur.

Bu arka planın aksine, ağırlığı 70 kilogram (154 lb) daha azaltma görevi, Lamborghini mühendislerine büyük bir meydan okuma fırsatı yarattı. Hedef figür, her CV için 2.35 kilogram (5.18 lb) güç-ağırlık oranı, yarışta yeni bir en iyi yarattı. Lamborghini mühendisleri, her zaman yaptıkları gibi ileri teknoloji beceri ve estetik sezgi ile görevi tamamladılar.

Arka cam ve yan camlar güçlü ve dayanıklı polikarbonattan yapıldı. Motor kapağı da polikarbonat cam içerir, bu camın altında V10 motor sanatın teknik bir çalışması gibi görünür. Uzun kaplama bölümü aracın çatısından arkasına doğru uzanır ve karbon elyafından yapılmıştır. Mühendisler ayrıca karbon elyafını arka spoiler, eşikler, difüzör, gövde altı kaplamasının bazı kısımları ve harici ayna yuvaları için de tercih etti.

Minimal ağırlığı ve oldukça yüksek sertliği ile karbon elyafı süper bir spor otomobil için ideal bir materyaldir. 1980ler kadar uzak bir zamanda bile, Lamborghini bu alanda Countach ile deneyim kazanmaktaydı. Bugün, Murcieleago’nun yapısının bir kısmı karbon elyafından yapılır. Bu önde gelen pozisyonu daha da ileri taşımak amacıyla, Sant’ Agata Bolognese karbon elyaf materyaller için bir merkez kurdu. Bu merkezde uzmanlar bileşenleri geliştirmekte ve verimli üretim teknolojileri üzerinde çalışmakta.

Lamborghini’nin karbon elyafı stratejisi, Amerika Birleşik Devletleri, Seattle’daki Washington Üniversitesi’ndeki “Automobili Lamborghini Gelişmiş Kompozit Yapılar Laboratuarı” (ACSL) kuruluşunda çoktan kanıtlandı. Lamborghini, tesise ve otomotiv alanında kompozit materyallerin kullanımı ile birlikte aerodinamikler ve astronotik alanında uzun dönemli çalışmalara destek sağlamaktadır. Washington Üniversitesi’nin yanında, uçak şirketi Boeing de Lamborghini’nin partnerleri arasındadır. Uçak üreticisi, kompozit materyaller alanında muazzam uzmanlık sağlar. 787 Dreamliner çeşidi ile Boeing dünyanın ilk ticari uçağını geliştirdi ve bunu tamamen karbon elyafından imal etti. Üstün özellikleri sayesinde, konvansiyonel bir uçaktan ortalama yüzde 20 daha az yakıt tüketir.

Resim

İç tasarım ve karbon elyaf kullanımı
Karbon elyaf bileşenler tümüyle, Gallardo Superleggra’da eksiltilen 70 kilogramın (154 lb) 40’ını (88 lb) oluşturmaktadır. Mühendisler iç tasarımda da ağırlığı olabildiğince çok azaltmaya çalışmışlardır. Merkezi tünel kaplaması, kapı panelleri ve e-gear otomatikleşmiş manuel transmisyon kolu çevresi karbon elyaftan yapılmıştır. En yüksek kalitedeki materyal ayrıca spor koltukların iskeletlerinde de kullanılmıştır. Tüm ağırlık azaltımına de belirgin katkıda bulunmuştur.
Sürücü alanının geri kalanı gibi, spor koltuklar da deri yerine hafif ağırlıklı Alcantara ile kaplanmıştır. Lamborghini’de ağırlık azatlımı asla fedakârlıkla aynı anlamda algılanmamalıdır – Gallardo LP 570-4 Superleggera standart olarak hala havalandırma ve elektrikli camlara sahiptir.

Lamborghini bu gücün üzerine tasarlanmıştır – iç kısım en küçük detayına kadar tutkulu bir şekilde işlenmiştir; yüksek kalite materyaller hem gözle görülür hem de hissedilir biçimde kullanılmıştır.

Tavan ve paspaslar dâhil iç kısım Lamborghini Gallardo’nun siyah cilasını korumaktadır. Koltuk başlıkları ve dikiş gibi elementler için kontrast renkler arasından müşteriler yeşil, sarı, turuncu ve grinin iki farklı tonunu seçebilirler. Bu renkler harici boya cilaları Verde Ithaca, Giallo Midas, Arancio Borealis, Grigio Telesto, Nero Noctis and Bianco Monocerus ile eşleşmektedir.

Resim

Motor: Sıfırdan 200 km/saate 10.2 saniye
Gallardo LP 570-4 Superleggera’da, LP “longitudinale posteriore” anlamına gelir ve her Lamborghini motorunda olduğu gibi sürücünün arkasına uzunlamasına yerleştirilen V10 motorunun oryantasyonuyla ilişkilidir. 570 numarası ise 419 kW’ye eş olan ve 8,000 rpm’de mevcut olan CV’deki maksimum güç çıkışıyla ilgilidir. Eşit derecede etkili olan ise, çekme gücüdür – tork eğrisi 6,500 rpm’de 540 Nm’de (398,3 ft lbs) tepe noktasına ulaşır. 7 KW (10 CV) artış ise yeni tasarlanmış motor kontrol stratejisinin sonucudur.
V10, 5204 cm3 silindir hacmine sahiptir ve her litre için 80.5 kW (109.6 CV) oranında belirgin bir çıktıya ulaşır. Alüminyum krank mili ile bu uzun stroklu motorun özellikleri, kuru karterli yağlama ve 90 derece silindir açısını içerir. Her iki çözüm de ağırlık merkezini azaltır ve böylece idare dinamiklerini geliştirir. İdeal bir yakıt odası dolumunu garanti altına almak için, motorun ayarlanabilir bir emme manifoldu ve zincir tahrikli eksantrik mili üzerinde sürekli kontrolü vardır.

Krank mili dual-plane crank olarak tasarlanmıştır – zıt pistonların bağlantı rodları tek taşıyıcı yüzeyi paylaşır. Bu biçim, 54 ve 90 derecelik değişken ateşleme aralıkları sağlar; bu eşsiz bir sekanstır ve V10’un zorlayıcı ve yarış arabası benzeri sesinin sebebidir. Devirler arttıkça, çınlayan bas notaları keskin bir harmoni ile çevrelenir.

Modelin ağırlık azaltımıyla kombine edilen güçlü V10, Gallarda Superleggera LP 570-4’e nefes kesici bir performans sağlar. Otomobil sıfırdan 100 km/saate (0-62 mph) sadece 3,4 saniyede, 0’dan 200 km/saate (0-124 mph) 10,2 saniyede çıkar ve daha sonra en üst hız olan 325 km/saate (202 mph) durmadan ulaşır.

Gallardo Superleggra aynı zamanda oldukça verimlidir – önceki modeli ile kıyaslandığında, EU sürüş döngüsünde yakıt tüketimi her 100 kilometre için 3,5 litre (0,9 gal) veya yüzde 20,5 azalmıştır, 13,5 litre/100 kilometreye (16 mpg) ulaşmıştır. Bu gelişme “Iniezione Diretta Stratificata” olarak adlandırılan direkt yakıt enjeksiyonuna kısmen bağlıdır. Bu enjeksiyon sistemi yakıtı yanma odasına 100 bara kadar basınçla enjekte eder. Thumbling karışım yanma odasını soğutur ve 12.5:1 kompresyon oranına olanak sağlar ve böylece verimliliği arttırır.

Güç aktarımı: Ödün vermeksizin çekiş gücü
Gallardo LP 570-4 Superleggera standart olarak direksiyon pedalları yoluyla işletilen bir e-gear transmisyon ile birlikte gelir. Elektronik idare ile otomatikleşmiş sistem, altı vitesi yumuşak ve insan reflekslerinin yapabileceğinden daha hızlı bir şekilde değiştirir.
E-gear kontrol biriminin üç işletim modu vardır ve bunların ikisi otomatikte mevcuttur. “Thrust modu” off-the-line performansı sağlar ve minimal teker kayması ile yaklaşık 5000 rpm başlangıç devrini idare etmek üzere programlanmıştır.

Yeni Superleggera’daki her bir kilometre tamamen nefes kesicidir – her durumda devam eden çekiş gücünden dolayı daha az miktarda değildir. Bu durum, model adında 4 numarayla gösterildiği gibi, çoğunlukla dört motorize tahrik tekerleğine bağlıdır.

Daimi dört çeker, merkezi bir viskoz kavramayı ve arka akstaki yüzde 45 sınırlı kaymalı diferansiyeli bir araya getirir. Normal koşullar altında, V10 tarafından iletilen güç ön ve arka akslara 30:70 oranı ile kanalize edilir. Süper hafif Gallardo’nun ağırlık dağılımı yüzde 43/57 ön/arkadır.
1993 yılında, Diablo VT, ilk İtalyan dört çeker süper spor otomobildi ve Lamborghini o zamandan beri liderliğini sürdürmekte. Aslında, otomobilin üstün çekişi sayesinde, Lamborghini sürücüleri, arkadan çekişli otomobil sürücülerinden daha erken hızlanabilme olanağına sahiptirler.

Aracın alt düzeni (süspansiyon ve tekerlek düzeni): Daha sağlam, daha kusursuz
Yeni Gallardo Superleggera, yüksek konsantrasyonlu bir sürüş makinesidir – nefes kesen viraj hızı ve hızlı ve anında feedback ile oldukça etkileyicidir. Direksiyon hâkimiyeti kesin, sabit ve tahmin edilebilir özelliktedir.

Alt düzen tasarımı doğrudan Lamborghini’nin motor sporları deneyiminden alınmıştır. Süspansiyon alüminyum double süspansiyon koludur. Kremayerli direksiyon sürücüyü yola oldukça bağlı tutar. Amortisörler oldukça serttir ve viraj demirleri ve süspansiyon yatakları daha da güçlendirilmiştir: bu özellikler alt düzenin tam dinamik potansiyele ulaşmasına olanak sağlar. Gallardo sırasındaki başka hiçbir model bu modelin olduğu kadar bir yarış otomobiline yakın değildir. Superleggera’nın gelişimi, Lamborghini Blancpain Super Trofeo olarak adlandırılan dünyanın en hızlı tek marka serisinden elde edilen tecrübelerden oldukça çok etkilenmiştir.
Gallardo Superleggera’nın başka bir özelliği ise tekerleridir. 19 inç birimler alüminyumdan dövülmüştür ve bu yüzden de oldukça hafiftir – 13 kilogram (28.6 lb ) azalma sağlar. Teker civataları titanyumdan yapılmıştır ve ayrıca oldukça hafif ve serttir. Lastikler önde 235/35 ZR 19 ve arkada 295/30 ZR19’dur ve Pirelli P Zero Corsa serisinden gelir. Gallardo serisindeki yeni top model için özel olarak geliştirilmiştir ve saf kauçuk ile ilişkilidir.

Devasa tekerlerin arkasında durma gücünü ileten frenler standart-fit ESP denge kontrol sistemi tarafından idare edilmektedir. Ön tekerler, alüminyumdan yapılmış olan sekiz piston kaliperleri, arka tekerler ise dört piston birimi tarafından işletilir. Havalandırılan fren diskleri sırasıyla 365 ve 356 milimetre çapa (ø 14.37 x 1.34 in ve 14.02 x 1.26 in) sahiptir. Opsiyonel bir ekstra olarak, Lamborghini, önde altı pistonla karbon elyaf seramikten yapılan hafif ve zayıflamaya karşı dirençli disklere tam olarak uyar. Ön seramik diskler 380 milimetre (ø 15 x 1.5 in) çapındadır.

Donanım: Yol ve Pist için ileri teknoloji
Özelleştirilmiş karbon elyaftan yapılan hafif bileşenlerinin yanında, Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera, diğer ileri teknoloji özellikleri ile teslim edilir. Dikkat çeken unsurlar e-gear transmisyon – herhangi bir ek fiyat olmaksızın manuel bir vites kutusu da mevcuttur – tahsis edilmiş kurulum, Pirelli spor lastikleri ve spor koltuklardır. Alcantara döşeme ve elde dikilmiş direksiyon da ayrıca iç ambiyansı oluşturur.
Özel donanım sırası özellikle sportiftir. Bu sıra karbon elyaf seramik fren diskleri, dört noktalı emniyet kemerleri, yangın söndürücü ve çelik silindir kafesi içerir. Görsel etki, renkli fren kaliperleri kadar arka spoiler ve motor bölümü – her ikisi de karbon fiberden – ile daha da arttırılabilir.

İç tasarım için, Lamborghini özel yer paspasları ve deri direksiyon, elektronik depolama paketini ve de bir alarm sistemini tavsiye etmektedir. Ek bir karbon elyaf paket merkezi konsolu ve donanım panelini, park fren işleyicisini, direksiyonun bazı kısımlarını ve kapı tutacaklarını içerir. LED ışık paketi motor bölümünü, iç kısmı ve giriş alanını aydınlatır.

Multimedya navigasyon sistemi, engeller üzerinde sürüşte arabanın önünü yükselten kaldırma sistemi, garaj kapılarını uzaktan kumanda ile açma ve arka spoilerın altına eklenen arka görüş kamerası gibi özel donanımın ek özellikleri konforu arttırır. Gallardo LP 570-4 Superleggerasını kişiselleştirmek isteyen müşteriler, Lamborghini’nin “Ad Personam” bireyselleştirme programınının geniş seçeneklerini kullanabilirler.

Kullanıcı avatarı
vct_glstrm27
VIP
VIP
Mesajlar: 632
Kayıt: Kasım 19th 2012, 12:54
Konum: gaziantep

Mesajgönderen vct_glstrm27 » Şubat 13th 2013, 21:44

Gerçek hayatı bilmem ama nfs most wanted de bir Gallardo aldın mı en sağlam polis arabalarını bile parçalıyorsun oyunun sonunu onunla getirdim şahsen. :)


“Arabalar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir